• 2019-06-24
  • Divat

Gucci, az eklektikus maximalista

Filmsztárok, popsztárok, szupermodellek, celebek kedvelt márkája, a világ vezető magazinjainak címlapjain tündöklő, megkerülhetetlen szereplő, a luxus szinonímája, igazi státuszszimbólum: ez a GUCCI.

A két egymás felé fordított G betű, a védjegy, amit a világ minden táján ismernek nem más, mint Guccio Guccinak, a márka atyjának monogramja.

A történet egy bevándorló fiúval kezdődött, aki előbb Párizsban, majd Londonban szállodai dolgozóként pakolgatta a vendégek poggyászait, ezután 1923-ban szülővárosába, Firenzébe visszatérve finom bőráruk készítésébe fogott. Később már három fiával közösen Milánót és Rómát is meghódítva bőr kiegészítőket, kézitáskákat és cipőket árultak.

A második világháború idején anyaghiány miatt a bőr helyett pamutból készültek a kézitáskák, a vásznat kettős G szimbólummal látták el.

Az alapító halála után a terjeszkedés nem állt meg és országhatárokon túl is megismerték a Guccit, viszont a családi viszály nem kerülte el őket így a cégcsoport 1989-ben kikerült a család tulajdonából. Fontos mérföldkövek következtek, úgymint Tom Ford művészeti vezetősége, vagy Stella McCartney haute couture cégének bekebelezése, illetve a parfümök megjelenése, mely a Wella Cosmopolitan Cosmetics égisze alatt valósult meg.

Eklektikus maximalizmus. Talán ez az, ami a Guccit leginkább jellemzi, mindemellett napjainkban, mint oly sok luxus márka, újradefiniálja önmagát, feltéve a kérdést: Mit is jelent a luxus a 21.század emberének? A divat modern önkifejezőeszköze, vagy a társadalmi szerepvállalás megkérdőjelezhetetlen platformja? A Gucci kiáll a nemek közötti egyenlőség és az „én testem, az én döntésem” elvek mellett.

Gazdag, csillogó díszítések, barokkos pompa. A szabadság, az egyenlőség és az önkifejezés jegyében született legújabb kollekciója, mely mellett nem lehet szó nélkül elmenni.